
FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020
Obiectivul tematic 8: Promovarea unei ocupări sustenabile și de calitate a forței de muncă și sprijinirea mobilității forței de muncă
Prioritatea de investiții 8.i: Accesul la locuri de muncă pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă și pentru persoanele inactive, inclusiv pentru șomerii de lungă durată și pentru persoanele cu șanse mici de angajare, inclusiv prin inițiative locale de angajare și sprijin pentru mobilitatea forței de muncă
Titlul proiectului: Șanse reale pentru șomeri și persoane inactive
Contract de finanțare nr. POCU/1080/3/16/157585, nr. 48200/29.12.2022
Cod SMIS: 157585
| Titlul proiectului: | Șanse reale pentru șomeri și persoane inactive |
| Codul proiectului: | 157585 |
| Valoare: | 3.240.581,13 lei |
| Data începerii proiectului: | 3.01.2023 |
| Data finalizării proiectului: | 31.12.2023 |
| Organism Intermediar Regional / Organism Intermediar | Organismul Interimar Regional pentru Programe Europene Capital Uman Regiunea Sud-Vest Oltenia |
| Adresă: | Str. Brestei nr. 2, municipiul Craiova, județul Dolj, România, cod poștal 200581 |
| Persoană de contact: | Claudia Ileana MEDELEȚ |
| Nr. telefon: | 0351442203 |
| Nr. fax: | 0351442202 |
| E-mail: | office@oirsvfse.ro |
| [Beneficiar] | SC ROXICOM SRL |
| Adresă (sediu social +locații de implementare ale activităților proiectului): | Municipiul Râmnicu Vâlcea, Strada Avram Iancu nr.2, Cod postal: 240605, Judetul: Vâlcea, România |
| Persoană de contact: | Stefan Ana / Manager de proiect |
| Nr. telefon: | 0744571909 |
| Nr. fax: | |
| E-mail: | roxicom94@yahoo.com |
| Raport elaborat de: | Stefan Ana, Manager de proiect |
Obiectivul proiectului:
Obiectivul general al proiectului consta in furnizarea de masuri integrate, personalizate, de informare si consiliere profesionala, mediere a muncii si formare profesionala pentru 202 de someri si persoane inactive, cu accent pe somerii de lunga durata, lucratori varstnici (55-64 ani), persoane cu dizabilitati, persoane cu nivel redus de educatie, din judetele VL,GJ,MH,AG in vederea facilitarii insertiei pe piata muncii si ocuparii durabile a acestora. Obiectivul general este in concordanta cu prevederile Acordului de parteneriat 2021 -2027, cu Strategia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca 2015-2020, Strategia Nationala pentru Învatare pe tot Parcursul Vietii 2021-2027, Strategia Nationala privind Incluziunea Sociala si Reducerea Saraciei pentru perioada 2022-2027, Strategia Nationala privind drepturile persoanelor cu dizabilitati „O Romanie echitabila” 2022-2027. De asemenea, proiectul contribuie la realizarea obiectivelor specifice OS 3.1 si 3.4, ale AP 3/PL 8.i, prin actiuni cu impact direct asupra imbunatatirii nivelului de competente si a ocuparii persoanelor din grupul tinta – 202 de someri si persoane inactive din judetele VL,GJ,MH,AG: 202 de persoane participante la programe de formare, 202 persoane participa la activitati specializate pentru stimularea ocuparii, 91 de persoane care isi gasesc un loc de munca. Proiectul va genera un efect pozitiv pe termen lung prin reducerea disparitatilor legate de accesul si participarea pe piata muncii a anumitor categorii dezavantajate ca urmare a implementarii unui set complex de masuri de crestere a gradului de insertie profesionala si sociala prin abordari inovative si servicii specializate pentru stimularea ocuparii si îmbunatatirea aptitudinilor si a competentelor acestora in ocupatii solicitate in judet/regiune.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
OS1. Selectia a 202 de someri si persoane inactive, cu accent pe somerii de lunga durata, lucratori varstnici (55-64 ani), persoane cu dizabilitati, persoane cu nivel redus de educatie din judetele VL,GJ,MH,AG, in vederea imbunatatirii nivelului lor de competente si a cresterii accesului la locuri de munca si a ocuparii. Obiectivul specific 1 este corelat cu activitatile A1,A4,A5 din grafic si cu rezultatele corespunzatoare acestei activitati: R1,R5,R6.
OS2: Participarea a 202 someri si persoane inactive la programe de formare profesionala. Obiectivul specific 2 este corelat cu activitatile A2,A4,A5 din grafic si cu rezultatele corespunzatoare acestor activitati: R2,R5,R6.
OS3: Stimularea ocuparii pentru 202 someri si persoane inactive prin furnizarea de servicii specializate pentru stimularea ocuparii, dintre care cel putin 91 de persoane primesc o oferta de munca/isi gasesc un loc de munca. Obiectivul specific 3 este corelat cu activitatile A3,A4,A5 din grafic si cu rezultatele corespunzatoare acestor activitati: R3,R4,R5,R6.
Locaţia proiectului:
- România
- Regiunea/regiunile: Sud-Vest Oltenia, Sud Muntenia
- Judeţ/judeţe: Valcea, Mehedinti, Gorj, Arges
Indicatori atinşi:
| Indicator (comuni FSE/ILMT și specifici de program) | Valori aprobate/ revizuite (conform CF)* | Valoare realizata
|
||||||
| Denumire | ID | UM | Total | Bărbați | Femei | Total | Bărbați | Femei |
| 4S6 – Participanþii care, la încetarea
calitaþii de participant, dobândesc o calificare |
4S6 | Numar | 162 | – | – | 201 | 80 | 121 |
| 4S6.1 – Participanþii care, la încetarea calitaþii de participant, dobândesc o calificare, din care: – Someri si inactivi | 4S6.1 | Numar | 162 | – | – | 201 | 80 | 121 |
| 4S201 – Persoane care primesc un loc de munca, inclusiv cele care desfasoara o activitate independenta | 4S201 | Numar | 91 | – | – | 85 | 25 | 60 |
| 4S201.1 – Persoane care primesc un loc de munca, inclusiv cele care desfasoara o activitate independenta, din care: – Someri si inactivi | 4S201. | Numar | 91 | – | – | 85 | 25 | 60 |
| 4S8 – Persoanele care beneficiaza de sprijin | 4S8 | Numar | 202 | – | – | 230 | 91 | 139 |
| 4S8.1 – Persoanele care beneficiaza de sprijin, din care: Someri si inactivi | 4S8.1 | Numar | 202 | – | – | 230 | 91 | 139 |
Grup ţintă în perioada raportată:
| Categorie
Grup ţintă |
Valoare prognozată[1] | Valoare realizată
|
||
| Femei | Bărbaţi | Femei | Bărbaţi | |
| Şomeri şi persoane inactive, cu accent pe şomerii de lungă durată, lucrătorii vârstnici (55-64 ani), persoanele cu dizabilităţi, persoanele cu nivel redus de educație |
202 |
139 | 91 | |
10.1. Stadiul implementării recomandărilor formulate în cadrul vizitei/vizitelor de verificare la faţa locului/ speciale (ad-hoc) efectuate în perioada de referință
| Tipul vizitei de verificare la faţa locului | Perioada desfăşurării vizitei de verificare la faţa locului | Recomandări formulate în cadrul vizitelor de verificare la faţa locului | Termen de îndeplinire stabilit | Stadiul îndeplinirii recomandărilor |
| Ad-hoc / on line. | 26.05.2023 | Nu este cazul. | Nu este cazul. | Nu este cazul. |
RAPORT DE REALIZARE A REZULTATELOR
| Perioada: 3.01.2023 ÷ 31.12.2023 | ||||
| Activităţi | Rezultate planificate | Rezultate atinse | Procent de realizare | Stadiul (început, în curs, realizat) şi, după caz, comentarii cu privire la motivele abaterilor, constrângeri şi riscuri |
| Activitatea 1 Informare si promovare in randul somerilor si persoanelor inactive, in vederea selectiei si includerii acestora in grupul tinta al proiectului | ||||
| Subactivitatea 1.1 Organizarea si derularea unei campanii de informare si promovare in randul somerilor si persoanelor inactive in vederea selectiei si includerii in grupul tinta al proiectului
|
~ Campanie de informare si promovare in randul tinerilor somerilor si persoanelor inactive in scopul selectiei si includerii in grupul tinta al proiectului = 1
~ metodologie de comunicare la nivelul proiectului = 1; ~ metodologie de informare a grupului tinta = 1; ~ metodologie de identificare, selectie si mentinere a grupului tinta = 1; ~ materiale privind temele secundare si orizontale = 8; ~ regulament GDPR = 1; ~ ghid de inscriere la activitatile proiectului = 1; ~ persoane selectate, din randul somerilor si persoanelor inactive, cu accente pe somerii de lunga durata, lucratori varstnici (55-64 ani), persoanelor cu dizabilitati, persoanelor cu nivel redus de educatie = 202.
|
~ Campanie de informare si promovare in randul tinerilor somerilor si persoanelor inactive in scopul selectiei si includerii in grupul tinta al proiectului = 1 (286 persoane);
~ metodologie de comunicare la nivelul proiectului = 1; ~ metodologie de informare a grupului tinta = 1; ~ metodologie de identificare, selectie si mentinere a grupului tinta = 1; ~ materiale privind temele secundare si orizontale = 8; ~ regulament GDPR = 1; ~ ghid de inscriere la activitatile proiectului = 1; ~ persoane selectate, din randul somerilor si persoanelor inactive, cu accente pe somerii de lunga durata, lucratori varstnici (55-64 ani), persoanelor cu dizabilitati, persoanelor cu nivel redus de educatie = 230.
|
100
% |
Realizat |
| A2. Sprijin pentru participarea la programele de FPC prin măsuri integrate și flexibile | ||||
| Subactivitatea A2.1 Organizarea și derularea de programe de formare profesională a adulților, inclusiv acordarea de subventii | ~ metodologie de formare = 1;
~ metodologie acordare subventii = 1; ~ seturi de materiale necesare desfasurarii cursurilor de calificare, 1 set/program continand suport de curs, prezentari, fise de lucru etc. = 14; ~ persoane inscrise la cursuri de calificare = 202.
|
~ metodologie de formare = 1;
~ metodologie acordare subventii = 1; ~ seturi de materiale necesare desfasurarii cursurilor de calificare, 1 set/program continand suport de curs, prezentari, fise de lucru etc. = 14; ~ persoane inscrise la cursuri de calificare = 201. ~ persoane care au obtinut o calificare = 201
|
100
% |
Realizat |
| A3. Furnizarea de servicii specializate pentru stimularea ocuparii
|
||||
| Subactivitatea A3.1 Organizarea si derularea serviciilor de informare si consiliere profesionala | ~ metodologie de informare si consiliere profesionala = 1;
~ fise de informare si consiliere profesionala completate = 202; ~ rapoarte individuale de consiliere profesionala completate cu recomandari = 202.
|
~ metodologie de informare si consiliere profesionala = 1;
~ fise de informare si consiliere profesionala completate = 230; ~ rapoarte individuale de consiliere profesionala completate cu recomandari = 230.
|
100
% |
Realizat |
| Subactivitatea A3.2 Organizarea si derularea serviciilor de mediere a muncii | ~ metodologie de mediere a muncii = 1;
~ planuri de mediere a muncii completate = 202; ~ persoane care obtin o oferta de munca/care au un loc de munca/care desfasoara o activitate profesionala = 91. |
~ metodologie de mediere a muncii = 1.
~ planuri de mediere a muncii realizate = 230. ~ persoane care obtin o oferta de munca/care au un loc de munca/care desfasoara o activitate profesionala = 85. |
100
% |
Realizat. |
| A4. Managementul proiectului | ||||
| Subactivitatea A 4.1 Managementul proiectului | ~ metodologie mamagement de proiect = 1
~ metodologie arhivare = 1 ~ plan detaliat de proiect = 1 ~ echipa constituita = 1 ~ registru al riscurilor / procedura de managementul riscului = 1 ~ sedinte de management = 12 |
~ metodologie de implementare proiect (management de proiect) = 1;
~ echipa constituita = 1; ~ sedinte de management = 12; ~ registru al riscurilor / procedura de managementul riscului = 1
|
100
% |
Realizat |
| A5. Activitati transversale aferente cheltuielilor indirecte | ||||
| Subactivitatea A 5.1 Activitati transversale aferente cheltuielilor indirecte | ~ pachet materiale de promovare elaborat si distribuit = 1
~ ghid dedicat actiunilor specifice temelor orizontate si secundare = 1 ~ comunicat start proiect = 1 ~ comunicat final proiect = 1 ~ cerereri de rambursare = 6 ~ plan de achizitii actualizat = 1 ~ proceduri de achizitie desfasurate = 6 |
~ plan de achizitii actualizat = 1;
~ ghid dedicat activitatilor specifice temelor orizontale si secundare = 1 (realizat in proportie de 100%). ~ proceduri de achizitie desfasurate = 6 ~ comunicat start proiect = 1 ~ comunicat final proiect = 1 ~ cerereri de rambursare = 6 |
100
% |
Realizat |
|
Stefan Ana Manager proiect |
[1] Valoarea prognozată – se va insera valoarea grupului ţintă prevăzută în contract sau dacă este cazul în conformitate cu ultimele modificări (Acte Adiţionale)
