DMA

FONDUL SOCIAL EUROPEAN

Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020

Obiectivul tematic 8: Promovarea unei ocupări sustenabile și de calitate a forței de muncă și sprijinirea mobilității forței de muncă

Prioritatea de investiții 8.i: Accesul la locuri de muncă pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă și pentru persoanele inactive, inclusiv pentru șomerii de lungă durată și pentru persoanele cu șanse mici de angajare, inclusiv prin inițiative locale de angajare și sprijin pentru mobilitatea forței de muncă

Titlul proiectului: Șanse reale pentru șomeri și persoane inactive

Contract de finanțare nr. POCU/1080/3/16/157585, nr. 48200/29.12.2022

Cod SMIS: 157585

 

Titlul proiectului: Șanse reale pentru șomeri și persoane inactive
Codul proiectului: 157585
Valoare: 3.240.581,13 lei
Data începerii proiectului: 3.01.2023
Data finalizării proiectului: 31.12.2023
   
Organism Intermediar Regional / Organism Intermediar Organismul Interimar Regional pentru Programe Europene Capital Uman Regiunea Sud-Vest Oltenia
Adresă: Str. Brestei nr. 2, municipiul Craiova, județul Dolj, România, cod poștal 200581
Persoană de contact: Claudia Ileana MEDELEȚ
Nr. telefon: 0351442203
Nr. fax: 0351442202
E-mail: office@oirsvfse.ro
   
[Beneficiar] SC ROXICOM SRL
Adresă (sediu social +locații de implementare ale activităților proiectului): Municipiul Râmnicu Vâlcea, Strada Avram Iancu nr.2, Cod postal: 240605, Judetul: Vâlcea, România
Persoană de contact: Stefan Ana / Manager de proiect
Nr. telefon: 0744571909
Nr. fax:  
E-mail: roxicom94@yahoo.com
   
Raport elaborat de: Stefan Ana, Manager de proiect

Obiectivul proiectului:

 

Obiectivul general al proiectului consta in furnizarea de masuri integrate, personalizate, de informare si consiliere profesionala, mediere a muncii si formare profesionala pentru 202 de someri si persoane inactive, cu accent pe somerii de lunga durata, lucratori varstnici (55-64 ani), persoane cu dizabilitati, persoane cu nivel redus de educatie, din judetele VL,GJ,MH,AG in vederea facilitarii insertiei pe piata muncii si ocuparii durabile a acestora. Obiectivul general este in concordanta cu prevederile Acordului de parteneriat 2021 -2027, cu Strategia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca 2015-2020, Strategia Nationala pentru Învatare pe tot Parcursul Vietii 2021-2027, Strategia Nationala privind Incluziunea Sociala si Reducerea Saraciei pentru perioada 2022-2027, Strategia Nationala privind drepturile persoanelor cu dizabilitati „O Romanie echitabila” 2022-2027. De asemenea, proiectul contribuie la realizarea obiectivelor specifice OS 3.1 si 3.4, ale AP 3/PL 8.i, prin actiuni cu impact direct asupra imbunatatirii nivelului de competente si a ocuparii persoanelor din grupul tinta – 202 de someri si persoane inactive din judetele VL,GJ,MH,AG: 202 de persoane participante la programe de formare, 202 persoane participa la activitati specializate pentru stimularea ocuparii, 91 de persoane care isi gasesc un loc de munca. Proiectul va genera un efect pozitiv pe termen lung prin reducerea disparitatilor legate de accesul si participarea pe piata muncii a anumitor categorii dezavantajate ca urmare a implementarii unui set complex de masuri de crestere a gradului de insertie profesionala si sociala prin abordari inovative si servicii specializate pentru stimularea ocuparii si îmbunatatirea aptitudinilor si a competentelor acestora in ocupatii solicitate in judet/regiune.

 

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

OS1. Selectia a 202 de someri si persoane inactive, cu accent pe somerii de lunga durata, lucratori varstnici (55-64 ani), persoane cu dizabilitati, persoane cu nivel redus de educatie din judetele VL,GJ,MH,AG, in vederea imbunatatirii nivelului lor de competente si a cresterii accesului la locuri de munca si a ocuparii. Obiectivul specific 1 este corelat cu activitatile A1,A4,A5 din grafic si cu rezultatele corespunzatoare acestei activitati: R1,R5,R6.

OS2: Participarea a 202 someri si persoane inactive la programe de formare profesionala. Obiectivul specific 2 este corelat cu activitatile A2,A4,A5 din grafic si cu rezultatele corespunzatoare acestor activitati: R2,R5,R6.

OS3: Stimularea ocuparii pentru 202 someri si persoane inactive prin furnizarea de servicii specializate pentru stimularea ocuparii, dintre care cel putin 91 de persoane primesc o oferta de munca/isi gasesc un loc de munca. Obiectivul specific 3 este corelat cu activitatile A3,A4,A5 din grafic si cu rezultatele corespunzatoare acestor activitati: R3,R4,R5,R6.

 

Locaţia proiectului:

  • România
  • Regiunea/regiunile: Sud-Vest Oltenia, Sud Muntenia
  • Judeţ/judeţe: Valcea, Mehedinti, Gorj, Arges

 

Indicatori atinşi:

 

Indicator (comuni FSE/ILMT și specifici de program) Valori aprobate/ revizuite (conform CF)* Valoare  realizata

 

Denumire ID UM Total Bărbați Femei Total Bărbați Femei
4S6 – Participanþii care, la încetarea

calitaþii de participant, dobândesc o

calificare

4S6 Numar 162 201 80 121
4S6.1 – Participanþii care, la încetarea calitaþii de participant, dobândesc o calificare, din care: – Someri si inactivi 4S6.1 Numar 162 201 80 121
4S201 – Persoane care primesc un loc de munca, inclusiv cele care desfasoara o activitate independenta 4S201 Numar 91 85 25 60
4S201.1 – Persoane care primesc un loc de munca, inclusiv cele care desfasoara o activitate independenta, din care: – Someri si inactivi 4S201. Numar 91 85 25 60
4S8 – Persoanele care beneficiaza de sprijin 4S8 Numar 202 230 91 139
4S8.1 – Persoanele care beneficiaza de sprijin, din care: Someri si inactivi 4S8.1 Numar 202 230 91 139

 

 

Grup ţintă în perioada raportată:

 

Categorie

Grup ţintă

Valoare prognozată[1] Valoare realizată

 

  Femei Bărbaţi Femei Bărbaţi
Şomeri şi persoane inactive, cu accent pe şomerii de lungă durată, lucrătorii vârstnici (55-64 ani), persoanele cu dizabilităţi, persoanele cu nivel redus de educație  

 

 

 

 

202

139 91

 

10.1. Stadiul implementării recomandărilor formulate în cadrul vizitei/vizitelor de verificare la faţa locului/ speciale (ad-hoc) efectuate în perioada de referință

 

Tipul vizitei de verificare la faţa locului Perioada desfăşurării vizitei de verificare la faţa locului Recomandări formulate în cadrul vizitelor de verificare la faţa locului Termen de îndeplinire stabilit Stadiul îndeplinirii recomandărilor
Ad-hoc / on line. 26.05.2023 Nu este cazul. Nu este cazul. Nu este cazul.

 

 

 

RAPORT DE REALIZARE A REZULTATELOR

 

Perioada: 3.01.2023 ÷ 31.12.2023
Activităţi Rezultate planificate Rezultate atinse Procent de realizare Stadiul (început, în curs, realizat) şi, după caz, comentarii cu privire la motivele abaterilor, constrângeri şi riscuri
Activitatea 1 Informare si promovare in randul somerilor si persoanelor inactive, in vederea selectiei si includerii acestora in grupul tinta al proiectului
Subactivitatea 1.1  Organizarea si derularea unei campanii de informare si promovare in randul somerilor si persoanelor inactive in vederea selectiei si includerii in grupul tinta al proiectului

 

~ Campanie de informare si promovare in randul tinerilor somerilor si persoanelor inactive in scopul selectiei si includerii in grupul tinta al proiectului = 1

~ metodologie de comunicare la nivelul proiectului = 1;

~ metodologie de informare a grupului tinta = 1;

~ metodologie de identificare, selectie si mentinere a grupului tinta = 1;

~ materiale privind temele secundare si orizontale = 8;

~ regulament GDPR = 1;

~ ghid de inscriere la activitatile proiectului = 1;

~ persoane selectate, din randul somerilor si persoanelor inactive, cu accente pe somerii de lunga durata, lucratori varstnici (55-64 ani), persoanelor cu dizabilitati, persoanelor cu nivel redus de educatie = 202.

 

~ Campanie de informare si promovare in randul tinerilor somerilor si persoanelor inactive in scopul selectiei si includerii in grupul tinta al proiectului = 1 (286 persoane);

~ metodologie de comunicare la nivelul proiectului = 1;

~ metodologie de informare a grupului tinta = 1;

~ metodologie de identificare, selectie si mentinere a grupului tinta = 1;

~ materiale privind temele secundare si orizontale = 8;

~ regulament GDPR = 1;

~ ghid de inscriere la activitatile proiectului = 1;

~ persoane selectate, din randul somerilor si persoanelor inactive, cu accente pe somerii de lunga durata, lucratori varstnici (55-64 ani), persoanelor cu dizabilitati, persoanelor cu nivel redus de educatie = 230.

 

100

%

Realizat
A2. Sprijin pentru participarea la programele de FPC prin măsuri integrate și flexibile
Subactivitatea A2.1 Organizarea și derularea de programe de formare profesională a adulților, inclusiv acordarea de subventii ~ metodologie de formare = 1;

~ metodologie acordare subventii = 1;

~ seturi de materiale necesare desfasurarii cursurilor de calificare, 1 set/program continand suport de curs, prezentari, fise de lucru etc. = 14;

~ persoane inscrise la cursuri de calificare = 202.

 

~ metodologie de formare = 1;

~ metodologie acordare subventii = 1;

~ seturi de materiale necesare desfasurarii cursurilor de calificare, 1 set/program continand suport de curs, prezentari, fise de lucru etc. = 14;

~ persoane inscrise la cursuri de calificare = 201.

~ persoane care au obtinut o calificare = 201

 

100

%

Realizat
A3.  Furnizarea de servicii specializate pentru stimularea ocuparii

 

Subactivitatea A3.1 Organizarea si derularea serviciilor de informare si consiliere profesionala ~ metodologie de informare si consiliere profesionala = 1;

~ fise de informare si consiliere profesionala completate = 202;

~ rapoarte individuale de consiliere profesionala completate cu recomandari = 202.

 

~ metodologie de informare si consiliere profesionala = 1;

~ fise de informare si consiliere profesionala completate = 230;

~ rapoarte individuale de consiliere profesionala completate cu recomandari = 230.

 

100

%

Realizat
Subactivitatea A3.2 Organizarea si derularea serviciilor de mediere a muncii ~ metodologie de mediere a muncii = 1;

~ planuri de mediere a muncii completate = 202;

~ persoane care obtin o oferta de munca/care au un loc de munca/care desfasoara o activitate profesionala = 91.

~ metodologie de mediere a muncii = 1.

~ planuri de mediere a muncii realizate = 230.

~ persoane care obtin o oferta de munca/care au un loc de munca/care desfasoara o activitate profesionala = 85.

100

%

Realizat.
A4. Managementul proiectului
Subactivitatea A 4.1 Managementul proiectului ~ metodologie mamagement de proiect = 1

~ metodologie arhivare = 1

~ plan detaliat de proiect = 1

~ echipa constituita = 1

~ registru al riscurilor / procedura de managementul riscului = 1

~ sedinte de management = 12

~  metodologie de implementare proiect (management de proiect) = 1;

~ echipa constituita = 1;

~ sedinte de management = 12;

~ registru al riscurilor / procedura de managementul riscului = 1

 

100

%

Realizat
A5. Activitati transversale aferente cheltuielilor indirecte
Subactivitatea A 5.1 Activitati transversale aferente cheltuielilor indirecte ~ pachet materiale de promovare elaborat si distribuit = 1

~ ghid dedicat actiunilor specifice temelor orizontate si secundare = 1

~ comunicat start proiect = 1

~ comunicat final proiect = 1

~ cerereri de rambursare = 6

~ plan de achizitii actualizat = 1

~ proceduri de achizitie desfasurate = 6

~ plan de achizitii actualizat = 1;

~ ghid dedicat activitatilor specifice temelor orizontale si secundare = 1 (realizat in proportie de 100%).

~ proceduri de achizitie desfasurate = 6

~ comunicat start proiect = 1

~ comunicat final proiect = 1

~ cerereri de rambursare = 6

100

%

Realizat
 

 

 

Stefan Ana

Manager proiect

 

[1] Valoarea prognozată – se va insera valoarea grupului ţintă prevăzută în contract sau dacă este cazul în conformitate cu ultimele modificări (Acte Adiţionale)

RAPORT_PROIECT