DMA

ACTIVITATILE PROIECTULUI

 

A1. Informare si promovare in randul tinerilor somerilor si persoanelor inactive in vederea selectiei si mentinerea acestora in grupul tinta al proiectului.

A 1.1 Organizarea si derularea unei campanii de informare si promovare in randul somerilor si persoanelor inactive in vederea selectiei si includerii in grupul tinta al proiectului.

Perioada: ianuarie 2023 – decembrie 2023

Descrierea activitatii:

Se are in vedere dezvoltarea unei campanii de informare si promovare in vederea identificarii persoanelor inactive si a somerilor.

Campania de informare si promovare are scopul de a constientiza potentialii membri ai GT asupra importantei formarii profesionale, a participarii la programele de FPC, asupra beneficiilor si suportului oferit prin proiect, in incercarea de a-i mobiliza sa-si dezvolte viata profesionala prin invatare continua si participare activa la bursa locurilor de munca.

Aceasta activitate este structurata pe 2 niveluri: – specific (organizarea efectiva de evenimente de informare si constientizare cu somerii si persoanele inactive), – general (publicarea de materiale informative in media on-line, prin social media, menite sa informeze si constientizeze grupul tinta cu privire la importanta dezvoltarii vietii profesionale prin formare si participare la programe de FPC, prin inscrierea si participarea la burse de joburi, prin participarea la sesiuni de informare si consiliere profesionala si de mediere a muncii). Campania de informare si promovare va cuprinde cel putin 4 actiuni on-line sau fata in fata pentru informarea si constientizarea somerilor si persoanelor inactive asupra actiunilor si beneficiilor proiectului. Sesiunile fata in fata se vor desfasura in urma publicitatii anterioare realizate prin postarea de anunturi si afise in diverse locatii de interes: primarii si sedii ale AJOFM si alte institutii publice de interes din cele 4 judete implicate.Aceste intalniri vor avea in vedere eficientizarea procesului de selectare si inscriere a grupului tinta, reprezentand contactul direct cu grupul tinta al expertilor de implementare. Aceste evenimente se vor realiza in fiecare judet de implementare, iar pentru promovarea si publicitatea acestor intalniri, se vor avea in vedere parteneriate cu primariile si alte autoritati publice din judetele vizate. In plus, campaniile on-line vor fi diseminate prin social media, site-ul proiectului si advertoriale on-line.

In cadrul campaniei de informare si promovare care are scopul de a constientiza potentialii membri ai GT asupra beneficiilor si suportului oferit prin proiect se va disemina continut informational referitor la principiile aferente Inovarii Sociale, Temele secundare FSE si Temele orizontale POCU.

Procesul de recrutare a grupului ţintă va fi realizat de Expertii GT din cadrul proiectului, si va consta in organizarae de întâlniri cu someri si personae inactive (întâlniri de grup) pentru a le prezenta activităţile în care vor fi implicaţi, precum si alte informatii suplimentare la solicitarea participantilor. Vor fi comunicate condițiile necesare pentru înscrierea și participarea în calitate de grup țintă și oferirea posibilității de a adresa întrebări pentru lămurirea eventualelor neclarități pe care aceștia le pot avea (furnizarea de informații specifice sau aspecte care nu au fost menționate).

Responsabilii GT se vor asigura că persoanele interesate vor putea obține informații generale și specifice despre proiect din următoarele surse:

~ pagina web a solicitantului si partenerilor va contine o sectiune dedicată proiectului, unde vor fi postate informații despre condițiile de înscriere, de eligibilitate, de evaluare, documentele necesare pentru înscriere/conținutul dosarului, modalitatea de înscriere, data la care se va afișa rezultatele procesului de selecție;

~ materiale informative/de promovare diseminate în cadrul proiectului;

~ orice alte metode de informare considerate necesare pentru o informare optima a potentialului grup tinta.

Pentru inscrierea in GT persoanele interesate vor depune un dosar de candidatura in format electronic/fizic, care va fi transmis la adresa de email aferenta proiectului sau depus personal la birourile solicitantului si partenerilor si va contine toate documentele necesare pentru a stabili eligibilitatea candidatului. Dupa validarea dosarului electronic, in cazul in care aceasta este forma de inscriere, candidatul va fi rugat sa transmita si dosarul in format fizic la sediul solicitantului sau partenerului care a validat inscrierea. Candidatii declarati admisi vor fi notificati prin email sau telefonic si anuntati saptamanal pe website-urile solicitantului si partenerilor.

`

A2. Sprijin pentru participarea la programele de FPC prin măsuri integrate și flexibile

A2.1 Organizarea și derularea de programe de formare profesională a adulților, inclusiv acordarea de subventii

Perioada: ianuarie 2023 – decembrie 2023

Descrierea activitatii:

În cadrul proiectului, prin intermediul S si P1, care sunt furnizori de formare profesionala acreditati, se vor desfasura programe de formare profesionala de nivel 2 (360 ore) si de initiere (60 ore), destinete unui numar total de 202 din randul somerilor si persoanelor inactive.

Programele de formare profesionala se vor desfasura in sectorul economic constructii (pavator, finisor pentru constructii, femeie de serviciu/agent curatenie), in sectorul economic textile si pielarie (confectioner), in sectorul economic procesarea alimentelor si a bauturilor (decorator produse cofetarie, femeie de serviciu/agent curatenie).

In perioada de implementare cei doi parteneri, S si P1, vor desfasura 8 programe de formare profesionala de nivel 2, in meseriile de pavator, finisor pentru constructii, confectioner si decorator produse cofetarie, si 6 programe de formare profesionala, din care 1 va fi in meseria de femeie de serviciu/agent curatenie, iar 5 in meserile in care se desfasoara si programe de formare profesionala de nivel 2. Numarul progamelor de formare profesionala pentru o anumita meserie, precum si tipul acestora, vor fi stabilite in functie de dorinta persoanelor din GT de a se specializa intr-o anumita meserie, de numarul persoanelor pe care angajatorii, dintr-un anumit domeniu, doresc sa angajeze,

precum si in functie de nivelul de calificare dintr-o anumita meserie de care are nevoie persoana din GT sau angajatorul (program de calificare /initiere).

Toate programele de formare profesionala propuse vor contine o componenta de pregatire practica de minim 2/3 din perioada de derulare a programului de formare, iar fiecare grupa de participanti la aceste programe va parcurge cel putin 50% din componenta de pregatire practica la un angajator ce activeaza in sectorul economic pentru care se desfasoara programul de formare. In acest sens furnizorul de formare va incheia un acord de colaborare cu angajatorul care va asigura

desfasurarea stagiilor de practica.

La nivelul Reg SV Oltenia, jud VL,GJ,MH, se vor desfasura programe de calificare in sectoarele economice constructii si procesarea alimentelor si a bauturilor: pavator, finisor pentru constructii, femeie de serviciu/agent curatenie, decorator produse cofetarie, iar in Reg Sud Muntenia, jud AG, in domeniul economic textile si pielarie: confectioner.

Pentru a incuraja prezenta la curs fiecarui participant i se vor asigura servicii de catering. Ca masura complementara de sprijin, implicarea activa a celor 186 de cursanti va fi incurajata prin acordarea de subventii al caror cuantum este de 5 lei/ora. Subventia va fi calculata în functie de durata parcursa în cadrul programelor, fiind conditionata de frecventarea cursurilor teoretice si practice îsi de desfasurare si de participarea la examenul final de evaluare.

 

A3. Furnizarea de servicii specializate de mediere a muncii pentru stimularea ocuparii

 

A3.1 Organizarea si derularea serviciilor de informare si consiliere profesionala

Perioada: ianuarie 2023 – decembrie 2023

Descrierea activitatii:

Consilierea si informarea profesionala a celor 202 someri si persoane inactive se va aplica individualizat si personalizat si are ca obiectiv principal cresterea gradului de motivare a acestora de a-si dezvolta o cariera profesionala si in consecinta de a se integra pe piata muncii. Serviciile de consiliere se vor aplica tuturor celor 202 persoane din GT, individual si in grup, dupa instrumente realizate de catre expertii P2 responsabili de aceasta activitate (fise de consiliere, baterii de teste) si in deplin consens cu nevoile identificate la nivelul GT. Serviciile de consiliere de individuala si de grup se vor desfasura la sediul P2, dar si in locatii identificate in imediata aproprie a domiciliului persoanelor din GT.

Activitatea de informare si consiliere profesionala presupune 2 etape. In ETAPA 1 se va realiza testarea psiho-profesionala a participanþilor, in vederea identificarii aptitudinilor, valorilor si intereselor profesionale, a identificarii congruentei dintre aptitudinile, valorile si interesele profesionale si profilul profesiunii si carierei alese si, nu in ultimul rand in vederea elaborarii profilului vocaþional. Vor fi aplicate 2 teste din care unul pentru profilul psihologic si unul pentru

profilul vocaþional. Din cele doua teste experþii de consiliere vor prelucra datele si vor elabora un profil individual de consiliere psiho-vocaþionala.

În ETAPA 2 se vor derula activitaþi de consiliere vocaþionala iniþiala iniþiate pe baza profilului individual proiectat în etapa1, pe baza sedinþelor de consiliere.

Obiectivul principal al activitatilor de consiliere si orientare profesionala il constituie cresterea gradului de autocunoastere si de motivare a membrilor GT pentru a-si dezvolta resursele

personale in vederea integrarii pe piata muncii.

Fiecare beneficiar va participa la doua sedinte de consiliere profesionala cu o durata de aproximativ 1,5h/sedinta, in functie de particularitatile identificate la acesta, sub forma mentoratului. Activitatile de consiliere si informare descrise anterior se vor concretiza prin urmatoarele forme de intervenþie: 1. Consiliere individuala – se vor desfasura sedinte individualizate si personalizate. 2. Consiliere de grup – se vor desfasura sedinte de grup maxim 10 membri GT.

 

A3.1 Organizarea si derularea serviciilor de mediere a muncii

Perioada: ianuarie 2023 – decembrie 2023

Descrierea activitatii:

Subactivitatea A3.1 are caracter continuu si va consta in realizarea de actiuni concrete ce au ca obiectiv incadrarea in munca a unui numar de minim 91 persoane din grupul tinta.

Activitatea de mediere in vederea plasarii pe piata muncii va beneficia de suportul continuu oferit de acesti experti. Acestia vor gestiona un numar de 202 de persoane participante, avand urmatoarele responsabilitati: – Informarea persoanelor din grupul tinta despre activitatile de mediere si plasare pe piata muncii; schimbul de informatii privind solicitantul si cererea acestuia; – Centralizarea optiunilor participantilor privind disponibilitatea de timp pentru a participa la intalnirile pregatitoare aferente activitatilor de plasare; – Pregatirea portofoliilor profesionale personale ce vor fi dezvoltate ulterior cu sprijinul expertilor responsabili; verificarea documentelor prezentate; introducerea datelor de identificare a persoanei in programul informatic; – inregistrarea persoanei in Registrul de evidenta a persoanelor in cautarea unui loc de munca; listarea cererii de inscriere in evidenta in vederea medierii pentru ocuparea unui loc de munca si a fisei pentru inregistrarea persoanei in cautarea unui loc de munca – Pregatirea calendarului de mediere si programarea persoanelor la sesiunile de mediere; – Informarea persoanelor despre programul intalnirilor cu expertii responsabili; – Comunicarea cu persoanele din grupul tinta pe toata durata programelor de mediere, astfel incat sa fie asigurata prezenta la intalniri cu angajatori, targuri de joburi si interviuri, conform programarilor intermediate de expertii responsabili.

In acest sens, prin intermediul acestor servicii se vor identifica potentiali angajatori din cele trei judete si vor stabili intalniri cu acestia, in cadrul carora vor fi prezentate beneficiile angajarii si incadrarii in stagii de ucenicie a persoanelor din grupul tinta. De asemenea, acestia vor cauta zilnic locuri de munca puse la dispozitie de diversi angajatori din judetele VL, MH, GJ, AG principalele surse de identificare ale acestora fiind urmatoarele: – Platformele online de job-uri si anunturi; – Publicatii periodice tiparite; – Targuri de job-uri; – listele locurilor de munca disponibile puse la dispozitie de autoritatile competente.

 

A4. Managementul proiectului

A4.1 Managementul proiectului

Managementul proiectului este o activitate transversala, derulata pe toata perioada proiectului si include planificarea, coordonarea, monitorizarea, evaluarea interna, raportarea tehnica, raportarea financiara, derularea procedurilor de achizitii – in conditiile utilizarii eficiente a resurselor umane, materiale si financiare. Scopul sau este acela de a asigura o implementare corecta, corespunzatoare si optima, cu respectarea principiilor asumate in special al celui cost/eficienta si nu in ultimul rand vizand realizarea tuturor indicatorilor asumati.

 

A5. Activitati transversale aferente cheltuielilor indirecte

A5.1 Activitati transversale aferente cheltuielilor indirecte

Planificare, coordonare, monitorizare, evaluare interna, raportare tehnica si financiara: desfasurarea intalnirilor de lucru; desfasurarea activitatilor financiar contabile; realizarea documentelor de plata; realizarea metodologiilor si procedurilor de lucru necesare pentru implementarea proiectului; asigurarea calitatii proiectului prin realizarea de rapoarte de progres periodice si reglarea eventualelor procese acolo unde este cazul; intocmirea si depunerea cererilor de prefinantare, de plata si de rambursare; intocmirea  notificarilor si actelor aditionale necesare; evaluarea stadiului de implementare al proiectului, controlul si monitorizarea activitatilor; realizarea raportarilor tehnice si financiare; managementul livrabilelor; mentinerea comunicarii cu partile interesate.

A5.1 va fi o activitate continua, transversala, pe toata durata proiectului.

 

 

 

Intocmit,

Sirbu Cristian

Expert campanie constientizare S